Reis naar Marrakech H4/V4/5

Geplaatst op:  31-10-2018

Van woensdag 17 oktober tot en met maandag 22 oktober 2018 waren we met een groep van 18 leerlingen uit V5/V4/H4 en twee leraren naar Marrakech. Deze reis werd georganiseerd door Charlotte Sprenkels (V5A) voor haar profielwerkstuk. Tijdens deze reis verbleven we in het ‘’Rodamon Riad Marrakech’’ in de medina. We hebben heerlijk gegeten in verschillende restaurants en hebben kunnen genieten van het lekkere weer. We brachten onder andere een bezoek aan het Djemaa el Fna plein, El Bahia paleis en natuurlijk aan de Souks.

Donderdag bezochten we het EL Bahia paleis en de Saädische graftombes. Om de middag af te sluiten hadden we een tocht door de stad in leuke koetsjes. We dineerden in een hip restaurant met live muziek en op het terras had je uitzicht over de mooie, verlichte stad.

Op vrijdag stond er een kookworkshop op het programma om kennis te maken met de Marokkaanse keuken. Deze kookworkshop was onder leiding van Rachida Sahnoune, chef-kok bij Restaurant Riad Monceau. Tijdens de workshop maakten we onder andere couscous en een tajine met kip. Aan het eind konden we genieten van onze zelfgemaakte lunch met een drankje. ’s Avonds gingen we naar het Djemaa el Fna plein.

Op zaterdag was er een dagtocht naar het Atlasgebergte gepland onder leiding van twee gidsen. We stopten ondertussen bij verschillende dorpjes en een typische Berberse markt waar de locale mensen hun boodschappen deden. Onderweg zijn we gestopt bij een Argan Oil Co-operative waar we uitleg kregen over hoe verschillende Arganolieproducten (waar Marokko beroemd om is) werden gemaakt en we konden ook verschillende producten proeven. We vervolgden onze reis te voet naar een mooie waterval hoog in de bergen, daarna liepen we verder om te lunchen bij een Berber familiepension. We sloten onze reis af met een kamelentocht.

Zondag bezochten we onder andere het ‘’Maison de la Photographie’’, dit is een fotomuseum met foto’s die tussen 1870 en 1950 in Marokko zijn gemaakt. Later op de dag hadden we nog een teken- en foto-opdracht. Een aantal van de gemaakte foto’s is binnenkort ook te zien in de A-gang. Als tekenopdracht maakten we met z’n allen een panoramatekening van de stad Marrakech. We hebben er een mooie en gezellige reis van gemaakt!